Van boon tot bonbon

Op zaterdag 29- en zondag 30 oktober houdt de Historische Vereniging Koog-Zaandijk de expositie ‘Van boon tot bonbon’ in de seniorensoos van ofi, Zaagselpad 1 te Zaandijk. De openingsuren zijn van 11.00 uur tot 16.00 uur.

Behalve een overzicht van de producenten, het transport, het product, de wijze van produceren, etc. zal er ook aandacht zijn voor oude verpakkingsmaterialen, een cacaopersmodel (P.M. Duyvis) en zullen er een aantal demonstraties te zien zijn.

Als extraatje is het bedrijfsmuseum van Cacao de Zaan deze dagen ook geopend voor belangstellenden, dit kan dankzij de inzet van de vrijwilligers van het museum.

Door lid te worden (€12,50, kosten lidmaatschap voor 2022 én 2023!) ontvangt men het gelijknamige  magazine (€ 7,- voor 60 pagina’s dik!) gratis en ondersteunt men de vereniging. Het magazine kan men op 29 en 30 oktober afhalen op de expositie. Na 1 november bij Chocolaterie De Cacaoboom, Lagedijk 142b te Zaandijk, di. t/m za. tussen 10.30 uur en 16.30 uur.

Aanmelden kan via historischeverenigingkoogzaandijk.nl/leden of kom langs in Chocolaterie De Cacaoboom, Lagedijk 142b te Zaandijk, di. t/m za. tussen 10.30 uur en 16.30 uur.

De HVKZ kan deze expositie mede houden dankzij bijdragen van ofi, het Honig-Laanfonds, het P.M. Duyvisfonds en Gemeente Zaanstad.

Seniorensoos ofi (voorheen drukkerij Out) aan het Zaagselpad in Zaandijk.