Busrit met aardrijkskundeles

Op 7 april 2019 vindt de busrit van Blees van Diermen Tours plaats die, speciaal voor ons, een excursie door de Zaanstreek verzorgt.

We vertrekken om 13.00 uur bij de De Vermaning Lagedijk 34 te Koog aan de Zaan en rijden vervolgens naar Nauerna. Daar start Blees van Diemen Tours met de geografisch uitleg over het ontstaan van West- Nederland. IJstijden, strandwallen en de landschappelijke ontwikkeling passeren de revue.

Weet u hoe en wanneer de eerste bewoners naar de Zaanstreek kwamen? Nee? Na de busrit weet u er alles van. Via onder andere Assendelft, Zaandijk, Oost- en Westzijde van Zaandam vertelt Blees van Diermen tours over de ontwikkeling van het toenmalige grootste industriegebied van Europa tot de hedendaagse moderne industrie.

De ritten van Blees van Diemen Tours zijn interactief, dus u wordt uitdrukkelijk gevraagd mee te denken en te praten over de zaken die we onderweg tegenkomen.

Na afloop praten we in De Vermaning, onder het genot van een hapje en een drankje en enkele foto’s, na over de rit. De excursie duurt tot ongeveer 17.00 uur.

Deze gezellige en educatieve middag kost € 15,- voor leden, niet leden betalen € 17,50.

Wilt u mee? Geef u z.s.m. maar in ieder geval voor 18-03 a.s. op bij onze secretaris: secretaris@historischeverenigingkoogzaandijk.nl , met de mededeling of u lid bent of niet en voldoe gelijk de betaling via Triodosbank: IBAN NL86TRIO 0212436929.

Uw aanmelding is namelijk pas een feit als uw betaling voor de bovengenoemde datum binnen is, en vol = vol