Te Kaik trok 520 bezoekers naar Het Weefhuis

De tentoonstelling "Te Kaik" werd in het monumentenweekend van 12 en 13 september druk bezocht. Liefst 520 bezoekers waren naar Het Weefhuis aan de Lagedijk in Zaandijk gekomen.

Deze waren vol lof over de keuze van de werkgroep die de tentoonstelling hebben samengesteld. De werkgroep bestaat uit de leden Jaap Klomp, Ria Koopman, Herman van Kordenoordt, Jan Leguit en Rolf Stigter.

Voor de leden van de werkgroep Te Kaik was “slechts” het tentoonstellen van de werken niet genoeg. Bij alle werken zijn foto’s gemaakt van de huidige situatie, zodat het verschil te zien is tussen wat de kunstenaar zag en hoe het nu is. Hier is een catalogus mee samengesteld. Inmiddels zijn alle exemplaren verkocht.

Als u graag een exemplaar wil kunt u bij Chocolaterie De Cacaoboom, Lagedijk 142b te Zaandijk een bestelling plaatsen. (Maandag gesloten!) Bij voldoende vraag kan de vereniging exemplaren bij laten drukken. Leden van de Historische Vereniging betalen voor de catalogus € 7,50 en niet leden € 9,00.

De werkgroep stelde een catalogus samen waarin de kunstwerken, de foto’s, een beschrijving van de situatie en de gegevens (voor zover bekend) van de kunstenaars te vinden zijn.

Veel belangstelling op de openingsavond van "Te Kaik". (Foto Huibert Latenstein)

Voorzitter Evelien Boekhoorn-Koning van de Historische Vereniging Koog-Zaandijk heet de aanwezigen van harte welkom op de openingsbijeenkomst in Het Weefhuis. (Foto Huibert Latenstein)

Van links naar rechts Evelien Boekhoorn-Koning, Rolf Stigter, Ria Koopman, Herman van Kordenoordt, Jan Leguit en Joop Koopman. (Foto Huibert Latenstein)

Jan Leguit legt uit hoe de tentoonstelling tot stand is gekomen

Piet-Hein Zijl had de eer om de tentoonstelling te openen met een voordracht over de historie van Koog aan de Zaan en Zaandijk. (Foto Huibert Latenstein)

"Te Kaik" op zondag 13 september 2015

De voorzitter van onze vereniging legt de laatste exemplaren van de catalogus op tafel.
JA, ik wil lid worden van de Historische Vereniging Koog-Zaandijk