Terugblik Algemene Leden Vergadering

Op 21 april 2015 hield onze vereniging de voorjaarsledenvergadering in de Vermaning te Koog aan de Zaan. Tijdens de goed bezochte vergadering passeerden eerst de bekende vergaderzaken de agenda. Vervolgens kwamen de lopen en toekomstige zaken aan bod. Er staan diverse interessante projecten op de rol.

Jan Leguijt deed verslag van het project de schilderijententoonstelling. Die wordt, dankzij vele aangeboden schilderijen, tekeningen, etsen, etc. van Koog en Zaandijk zeer de moeite waard. Hij zal dit jaar in september plaatsvinden in het Weefhuis en de voorbereidingen lopen goed.

Na de pauze hiel de heer Wim Visser van Timmerfabriek Visser een interessante lezing over de historiserende nieuwbouw in de Zaanstreek. De heer Visser heeft een grote kennis van o.a. kozijnen en Zaanse houtbouw.

Al met al een interessante geslaagde avond. Het gaat goed met de vereniging, het bestuur, mede geholpen door vele leden, gaat met veel enthousiasme verder met het vastleggen en onderzoeken van de geschiedenis van onze dorpen.

De foto's zijn gemaakt door Huibert Latenstein.

De heer Wim Visser van Timmerfabriek Visser hield een interessante lezing over de historiserende nieuwbouw in de Zaanstreek
JA, ik wil lid worden van de Historische Vereniging Koog-Zaandijk