Station Koog-Zaandijk

Het station Koog-Zaandijk was in het begin niet makkelijk bereikbaar voor de mensen die van de trein gebruik wilde maken. Eerst moest de spoorwegovergang worden overgestoken. Menigeen heeft zijn trein gemist doordat de bomen gesloten werden.

Stationsplein met station Koog-Zaandijk. Het oude station Koog-Zaandijk, het werd in 1931/1932 vervangen.
Het oude station van Koog-Zaandijk in 1931
Foto uit de periode 1920-1930. Staande v.l.n.r. Spijer, Van Beijnum, onbekend, Burgers, Koele, Bos, Berg,Mook, Krijne, Sietseling. midden: Loos, de chef…?, onbekend, onbekend, Gruys, W.Klut, Duis. vooraan: onbekend, Moester, Apperlo met het zoontje van de chef, G.Voorn met Siempie Voorn, C van Alfen.
Deze boot vaarde tussen station Koog-Zaandijk en Westzaan. In 1915 werd de bootdienst opgeheven door de komst van de autobus.
Afbraak van het oude station Koog-Zaandijk
Nieuwe station Koog-Zaandijk in aanbouw, (op de achtergrond het oude station).
Stationschef K. de Boer, die vanaf de jaren dertig tot in de jaren 60 werkzaam was op station Koog-Zaandijk. De foto is vermoedelijk genomen na de februaristaking in de Tweede Wereldoorlog, waarna hij maanden in Westzaan was ondergedoken.