Fotoalbum familie Smit

Pal aan het spoor, de Guisweg en het natuurgebied Guisveld ligt een landelijke woonwijk verscholen in het groen. De familie Smit woonde aan de …. in Rooswijck.

Gerrit Smit bij het Stenen gedoetje
Hans Bakker, Gerrit Smit en Sjors Ditrich in 1945
Hans Vink en Guus Vink
Jan Lange en Gerrit Smit
Kees en Gerrit Smit
Rie Weijers met Hilda Snelders
Stien Baayens Gerrit Smit en Jan Lange in 1943
Gerrit Smit met zijn zusje Ans op schoot en naast hem broer Kees
Ria Hendrix met haar vriendin Lena Smit
Kees Smit speelt met zijn modeltrein van het merk Trix. Moeder Smit heeft een theedoek boven de kachel gehangen. Als de was niet buiten kon drogen werd er een houten rek rond de kachel gezet om het wasgoed te laten drogen.
Van links naar rechts: Corrie Smit, Gerrit Heijn (van achter de kerk),  Cor Smit en Kees Smit. De familie Smit luisterde de hele dag naar de radio. Als Paulus de Boskabouter zijn verhaal voor de radio kwam vertellen werden de kinderen binnengeroepen. In de avonduren werd er “mens erger je niet” gespeeld. Ook het dambord kwam regelmatig op tafel. Als de kinderen naar bed moesten las pa Smit een bladzijde voor uit Ot en Sien.
Dochter Ans zit op de schoot van grote broer Gerrit, nu molenaar van molen de Bleeke Dood. Pa Smit en Kees helpen mijn moeder met het oplossen van een kruiswoordpuzzel.  Als de kinderen naar bed gebracht waren werd er geklaverjast onder de grote lamp boven de tafel. In bed konden wij horen wie er gewonnen had.
De VW-kever was van Oom Jaap Wijers. Er stonden wel drie auto’s in onze straat. Op een keer mocht de familie Smit met oom Jaap mee naar Limburg. Het leek wel een wereldreis, zo ver was dat.