Gevelmakelaars Zuiderkerkstraat stapje dichterbij

Maandag 23 september 2014 heeft de heer Piet Lindeman van het SPB (opleiding houtbewerking) aan Christel Huijzer, medewerkster Leefbaarheid van woningbouwvereniging Parteon en initiatiefneemster Lene Leck Jensen, bewoonster van de Zuiderkerkstraat toegezegd de 5 gevelmakelaars voor de Zuiderkerkstraat m.b.v. leerlingen te willen vervaardigen.

Architect Han van Leeuwen heeft belangeloos de schetsen gemaakt waarmee Lene Leck Jensen de beide partijen voor het vervaardigen van deze, reeds lang verdwenen, gevelmakelaars heeft weten te overtuigen. De schetsen zullen nu verder uitgewerkt worden tot gedetailleerde werktekeningen waarmee de leerlingen van het SPB aan de slag kunnen.

In de loop van 2014 zullen, na de definitieve toezegging daartoe van Parteon, de makelaars op de gevels worden herplaatst, als kers op de taart ter ere van het 100-jarig jubileum van het hofje.

De gemeente zal bij de toekomstige herbestrating rekening houden met een meer historische uitstraling van het hofje d.m.v. de kleurkeuze van de klinkers en de straatverlichting.