Ons Prentenboek de nieuwe revue van Rooswijck

De buurtvereniging “Rooswijck” gaf zaterdag 20 januari 1951 voor haar leden een opvoering van de revue “Ons Prentenboek”. Deze revue, waarvoor de décors en costuurns door de leden zelf waren vervaardigd, is een groot succes geworden.

Staande v.l.n.r. Henny de Vlerk, Cor Steketee, Cees van Luijk, Annie de Vlerk. Gehurkt v.l.n.r. Gre Landsman en Nel van Luijk.

Er waren bijzonder aardige en originele taferelen ie zien, waarbij wij vooral denken aan ae voorstelling van de medespelenden aan het publiek. Mevrouw Hos leidde hierbij op duidelijke wijze de ruim 20 artisten in. Dat waren accordeonnisten, minstrelen, danseresjes, zanger, tapdansers en de narren Ab. Mol en K. Landsman. Zij allen hebben bijgedragen de avond tot een volledig succes te maken. Ook het slottafereel, een fraaie voorstelling van een Hollands landschap, met een draaiende molen op de achtergrond, oogstte veel succes

De heer J. Kok uit Utrecht heeft deze revue in elkaar gezet. Deze auteur, die ook de vele repetities leidde, kan met genoegen op deze uitvoering terug zien. Een tweede opvoering van deze revue, waarvan de eventuele baten ten goede komen aan de Speeltuinver. Rooswijck, zal gehouden worden op Zaterdag 24 Februari a.s. Verder heeft men plannen ook voor de Ouden van dagen”Ons Prentenboek “op te voeren.

Bron: Typhoon 22 januari 1951