Zig-Zag-hekken bij overweg Guisweg

De situatie voor voetgangers bij de overweg in de spoorlijn Amsterdam-Alkmaar zal worden verbeterd. De Nederlandse Spoorwegen gaan op het voetpad bij de algemene begraafplaats zig-zag hekken plaatsen en een afscheiding aanbrengen tussen voetpad en rijwielpad.

Gerard Sap bij het zig-zag-hekje bij de overweg in 2011. Op het gemeentehuis van Zaandijk sprak hij in 1968 met de president-directeur van de NS, de heer M.G. de Bruin.

Bovendien wordt een”schrikhekje “vlak bij de spoorrails iets verplaatst, zodat kinderen die op het hekje klimmen geen kans lopen met een passerende trein in aanraking te komen.

De verbeteringen zijn een gevolg van een uitvoerige briefwisseling tussen Comité Rooswijk en N.S. en van een onlangs gehouden bespreking tussen de partijen waarbij ook burgemeester G. Oosterbaan van Zaandijk aanwezig was.

Voorts kwam tijdens de bijeenkomst de wenselijkheid ter sprake de voetgangerstunnel, die toegang geeft tot het perron van station Koog-Zaandijk, door te trekken, zodat een ongelijkvloerse verbinding ontstaat tussen het station en “oud “Koog en de bestaande en toekomstige uitbreiding in het Westzijderveld. De vertegenwoordigers van NS zouden zich positief over dit plan hebben uitgelaten.