NIEUWS

Bezoek aan werkplaats Bouwmensen

De werkgroep ‘Begraafplaats’ van onze vereniging spant zich om een eerste aanzet te maken voor het ‘aantoonbaarder maken’ van de begraafplaats. Dinsdag 4 oktober brachten enkele leden van de werkgroep een bezoek aan het Regiocollege met de opleiding Technicus hout en restauratie. Het Regiocollege is gehuisvest op de bovenverdieping van De Bouwmensen.

Leerling Stan Baltus poseert met een “begraafpaaltje” in de hand. Rechts Ria Koopman en Coby Houthuijse.

Bouwmensen Kennemerland Zaanstreek Waterland (KWZ) leidt jonge mensen op tot volwaardige vakmensen, die na hun opleiding direct kunnen meedraaien in een bouwproject. Bij Bouwmensen KWZ gaan leerlingen niet alleen naar school; ze hebben tegelijkertijd een baan.

De grafpaaltjes voor de begraafplaats Koog, achter de Hervormde Kerk, worden met grote zorg gerestaureerd door leerlingen van de opleiding. Voor de lichtjesavond op 2 november worden ze al terug geplaatst.

Wie kan ons helpen?

Het houten grafmonument (wordt momenteel hersteld door Bouwmensen) van de familie De Vries gaat binnenkort geplaatst worden op de Koger begraafplaats achter de Hervormde Kerk.Onze vraag is of er nog nazaten van de familie De Vries in de Zaanstreek wonen?

Het gaat om de volgende personen:
Maartje de Vries geboren 17-02-1899 overleden 15-03-1916
Jakob de Vries geboren 11-07-1853 overleden 18-11-1923 (gehuwd met Trijntje Koene)
Trijntje Koene geboren 15-12-1857 overleden 06-04-1913.

Uitleg van praktijkdocent Bouke Koopman (rechts) en leerling Stan Baltus over de begraafpaaltjes. Deze zijn met de lichtjesavond op de begraafplaats Koog, achter de Hervormde Kerk, op 2 november te bekijken.