Van boon tot bonbon: uitstekend bezocht

Op zaterdag 29- en zondag 30 oktober hield de Historische Vereniging Koog-Zaandijk de expositie ‘Van boon tot bonbon’ in de seniorensoos van ofi, Zaagselpad 1 te Zaandijk. De publieke belangstelling overtrof de verwachtingen.

De HVKZ kon deze expositie mede houden dankzij bijdragen van ofi, het Honig-Laanfonds, het P.M. Duyvisfonds en Gemeente Zaanstad.

Bekijk ook de borden die op de expositie te zien waren.

Thijs de Gooijer opende namens de vrijwilligers van het cacaomuseum de expositie.
Voorzitter van de Historische Vereniging Koog-Zaandijk, Ria Koopman, presenteert het magazine.

Door lid te worden (€12,50, kosten lidmaatschap voor 2022 én 2023!) ontvangt men het gelijknamige  magazine (€ 7,- voor 64 pagina’s dik!) gratis en ondersteunt men de vereniging. Na 1 november is het magazine te koop bij Chocolaterie De Cacaoboom, Lagedijk 142b te Zaandijk, di. t/m za. tussen 10.30 uur en 16.30 uur.
Aanmelden kan ook via historischeverenigingkoogzaandijk.nl/leden

Thijs de Gooijer, Kees Stuurman en Jan Stuurman bestuderen het bord over Jan Stuurman dzn.
Ivar van Elburg gaf demonstraties voor jong en oud.
Het bedrijfsmuseum van Cacao de Zaan was deze dagen ook geopend voor belangstellenden, dit kon dankzij de inzet van de vrijwilligers van het museum.
De heer Gobielje was een van de aandeelhouders van De Zaan. Hij had een bakkerij aan het Gorterspad in Zaandijk.