Succesvolle middag in de Bullekerk

Op zaterdagmiddag 18 maart 2023 stonden drie leden van de vereniging op de Geschiedenismarkt in de Bullekerk met een kraampje.

De markt, met passende workshops, informatiestands en lezingen werd georganiseerd door de Bredenhofstichting.

Deze stichting deelt elke twee jaar de Bredenhofprijs uit (geldprijs) voor de beste Zaanse uitgave, de prijsuitreiking vond plaats tijdens de markt. Winnaar werd Erik Schaap met zijn boek “De verraadster”. De oeuvreprijs werd uitgereikt aan Jur Kingma.

Bij de kraam van de vereniging meldden zich drie nieuwe leden, een flink aantal boeken en magazines werden verkocht en er was een flinke belangstelling van uit het publiek voor de vereniging.

Al met al een geslaagde middag die volgend jaar dunnetjes wordt overgedaan, maar dan onder de noemer ‘Zaanse Erfgoedmarkt’, die georganiseerd zal worden door de vereniging Zaans Erfgoed.

Johannes zorgde voor de boekenverkoop
Belangstelling voor de kraam van de HVKZ…
… en voor wat er allemaal op het podium gebeurde.
Frans Hoving spreekt de aanwezigen toe.
Winnaar van de Bredenhofprijs Erik Schaap vertelt over zijn boek “De verraadster”.