NIEUWS

Oproep voor informatie over de graven op de Koger Begraafplaats

Op de Koger Begraafplaats was er tijdens de Open Monumentendag op 9 september 2023 op een aantal graven informatie te vinden over de aldaar liggende personen.

Graag willen wij in de toekomst meer informatie verstrekken: wie waren deze oude dorpsbewoners? Daarom zoeken wij geboorte-overlijdensdata en plaatsen, en antwoorden op vragen als wat deden zij voor hun beroep en/of vrijwilligerswerk, wat hadden zij voor hobby’s, waren zij getrouwd, waren er kinderen, etc.

Op deze manier willen wij deze voormalige dorpsgenoten een gezicht geven en, wie weet, kunnen we op termijn een uitgave maken. Heeft u familieleden die op de Kooger Begraafplaats liggen en wilt u informatie en foto’s met ons delen? Neem dan a.u.b. contact op via de e-mail info@historischeverenigingkoogzaandijk.nl of kom langs in Chocolaterie De Cacaoboom, Lagedijk 142b te Zaandijk.

Foto: GAZ