NIEUWS

Zeer geslaagde Nieuwjaarsbijeenkomst met lezing door Will Evers

Op 28 januari vond de jaarlijkse Nieuwjaarsbijeenkomst plaats in de Koger Vermaning. Ruim 100 bezoekers kwamen luisteren naar Will Evers, die onder de titel “Zaanstreek, hoe het was en hoe het is geworden” een verrassende presentatie gaf over de periode van eind 16e eeuw tot het heden, met veel verrassende uitspraken en conclusies. Will illustreerde hoe een klein voorval tot grote resultaten kan leiden, of zelfs moest leiden. Hoe een klein zaadje van ontwikkeling door twee mannen – Cornelis van Uitgeest en Dirk Sybrandts – tot bloei is gebracht. Zij hebben de de toekomst van de Zaanstreek bepaald. Will hield een vurig pleidooi om deze twee mannen in de Zaanstreek te eren met een standbeeld.

Het publiek werd actief bij het verhaal betrokken. Het was een mooi verhaal dat op een humorvolle manier werd gebracht.  Will besloot zijn presentatie met een prachtig gedicht, zijn lofzang over de Zaan:

Van Will ontvingen we na afloop nog een gedicht over de Zaan.

Na de lezing bleven velen gezellig kletsen onder het genot van een hapje en een drankje.

Will begon zijn presentatie met een prangende vraag
Bij het verhaal van Will werden de dialogen tussen historische personages ‘Aafke’ en ‘Michiel’ live vertolkt
Het was een druk bezochte middag.
Met een gezellige borrel na. (Foto’s: Jan Leguijt)