NIEUWS

Geslaagde Algemene Ledenvergadering in de Koger Vermaning met aansluitend film ’50 jaar Zaanstad’

Op zondag 21 april vond weer de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering plaats in de Koger Vermaning. Er waren ca 65 aanwezigen bij de vergadering, die goed is verlopen.

Na de pauze werd de 50 minuten durende film ’50 jaar Zaanstad’ vertoond, die door gemeentearchivaris Frans Hoving was samengesteld. Frans was helaas verhinderd om de film zelf te komen toelichten. In de film werd een beeld gegeven van alledaagse en bijzondere gebeurtenissen in de eerste halve eeuw van de ‘nieuwe’ gemeente Zaanstad. De aanwezigen genoten van de film. Veel grote gebeurtenissen uit de afgelopen 50 jaar zaten bij velen nog vers in het geheugen. Zo hoorden we vele ‘oohs’ en ‘aahs’ bij het zien van de inmiddels nostalgische beelden van o.m. de laatste treinrit over de Hembrug en de brand bij Wastora. De middag werd afgesloten met een drankje en een hapje. Al met al was het weer een uiterst geslaagde bijeenkomst.

Onderstaande foto’s van de bijeenkomst zijn gemaakt door Wietske van Soest.

De zaal was goed gevuld
Ria opent de vergadering
Met aandacht werden de toelichtingen op de agendapunten gevolgd
Johannes licht de financiële stukken toe.
Frank zorgde voor de techniek van de film
Interview uit de vroege jaren ’80 met een bewoonster van de nieuwe wijk Westerwatering
Er waren zelfs leden uit Berg en Terblijt, die ruim 230 km hadden gereden om bij de vergadering aanwezig te zijn.