NIEUWS

Lintjesregen 2024: ook onderscheiding voor Jan Leguijt

Bij de lintjesregen 2024 is ook Jan Leguijt de eer te beurt gevallen om te worden onderscheiden. Namens Zijne Majesteit de Koning kreeg Jan gister in de Bullekerk door burgemeester Hamming de versierselen opgespeld behorende bij het lidmaatschap van de Orde van Oranje-Nassau.

Jan Leguijt, benoemd tot lid van de Orde van Oranje-Nassau (Foto: Bart Homburg)

Het historisch geweten van de Zaanstreek, zo werd Jan in het NHD genoemd. Jan ontving zijn lintje als waardering voor zijn onbezoldigde werk als bestuurslid bij de Historische Vereniging Koog-Zaandijk, als jarenlange vrijwilliger bij het Gemeentearchief Zaanstad, waar hij o.m. ook bemoeienis heeft met de Zaanse Geschiedenisquiz en voor de Doopsgezinde Gemeente in Koog-Zaandijk en Westzaan. Ook binnen deze gemeenschap is Jan al vele jaren op velerlei terrein actief.

In een overvolle Bullekerk werden de gedecoreerden uitgebreid in het zonnetje gezet.

De Bullekerk was tot de laatste plek gevuld (Foto: Marcel Molle)
Een gelukkige Jan met zijn Jannie na het opspelden van de versierselen door Burgemeester Hamming
(Foto: Marcel Molle)
Alle zeventien onderscheiden inwoners van Zaanstad bijeen bij de ingang van de Bullekerk (Foto: Bart Homburg)