Werktekeningen gevelmakelaars overhandigd

Lene Leck Jensen van de bewonerscommissie van de Zuiderkerkstraat, architect Han van Leeuwen en Robin Velthuis, de plan begeleidende stagiar van Parteon, hebben woensdag 23 april de werktekeningen van de gevelmakelaars aan de heer Piet Lindeman van het S.P.B. Zaanstad-Waterland (vakschool) overhandigd.

De overhandiging is vastgelegd door de filmploeg van de Historische Vereniging Koog-Zaandijk en zal deel uit maken van de film over het 100-jarig bestaan van het hofje en de queeste van de bewonerscommissie voor het behoud van de woningen. De DVD is onderdeel van het eind juni uit te geven boekje over 100 jaar Zuiderkerkstraat.

De gevelmakelaars zullen dankzij de vrijwillige bijdrage van architect Han van Leeuwen door de leerlingen van het SPB in detail worden vervaardigd en Parteon zal, nadat ze geschilderd zijn, ze op de gevels laten plaatsen. Op deze wijze wordt het 100-jarig bestaan van de woningen bekroond.

v.l.n.r.: Lene Leck Jensen, Robin Velthuis, Han van Leeuwen, Piet Lindeman en cameraman Andries van den Dongen, foto: Maryse van Leeuwen.